Sandvik logo

Innovationer som skapar kundvärde

Framtidens tillverkning är digitaliserad och automatiserad, från design till färdig produkt, vilket stödjer övergången till en hållbar värld. Våra verktygs- och mjukvarulösningar möjliggör en komponent­tillverkning som är mer produktiv, energieffektiv och mindre resurskrävande.

Vi erbjuder integrerade hårdvaru- och mjukvarulösningar för att öka produktiviteten och värdet för våra kunder. Verktygskonceptet CoroCut® QD för Y-axlad avstickning kombinerar moderna CNC-maskiner och utmanande konventionella bearbetningsriktningar för ökad produktivitet och verktygslivslängd. Det är utformat med skärfickan roterad 90 grader, vilket ger mer än sex gånger högre bladstyvhet i svarvcentra och fleroperationsmaskiner med Y-axel. Kombinationen av Y-axelsvarvning och PrimeTurning™ med de nya CoroPlex® YT-verktygen, samtliga från Sandvik Coromant, har fullt stöd i vår CAM-programvara GibbsCAM™.

Dormer Pramet har utvecklat nya stålsvarvningskvaliteter med ett skräddarsytt sortiment för att fånga upp möjligheter inom mellansegmentet. Den allsidiga prestandan och mångsidigheten för flera olika skär och applikationer eliminerar behovet av flera kvaliteter för priskänsliga kunder.

CoroPlus® Tool Library från Sandvik Coromant har integrerats i våra CAM-programvaror Cimatron™, Mastercam® och GibbsCAM™. Med detta verktygsbibliotek kan användarna få tillgång till en omfattande databas med verktyg från Sandvik Coromant, 3D-verktygsenheter och skärdata genom att importera informationen direkt till CAM. Användarna får ett enhetligt gränssnitt och kan hantera verktyg och skapa verktygsbanor på ett effektivt sätt, vilket minskar programmeringstiden och ökar den totala effektiviteten. Användarna får ett snabbt och enkelt sätt att skapa fräsar, hållare och bearbetningsparametrar genom att importera data direkt från CoroPlus® Tool Library.

Precisionssystemet CoroCut® 2 erbjuder en ny nivå av processäkerhet och produktivitet inom metallbearbetning och är utvecklat för att möta de specifika behoven vid avstickning och spårsvarvning. Verktygskonceptet ger kunderna den stabilitet de behöver samtidigt som kostnaden per komponent hålls nere och skärningseffektiviteten höjs.

Vårt simuleringsverktyg Vericut® från CGTech integrerades med våra CAM-programvaror GibbsCAM™, Mastercam® och Cimatron™. Med det nya gränssnittet kan användarna starta Vericut från sitt CAM-system för att skapa exakta och effektiva NC-verktygsbanor.

Två män tittar på en skärm som visar en CAD-modell av en komponent. (foto)