Kunder och nya produkter

Sandvik Maching Solutions har mer än 100 000 kunder över hela världen. De finns i huvudsak inom verkstadssegmentet (46 procent) följt av 27 procent inom fordonsindustrin. Vi har även kunder inom flygindustrin (14 procent ) och energisektorn (9 procent). 4 procent av våra kunder finns i andra branscher, till exempel gruvindustrin.

Nya produkter och innovation

Xtra•Tec® XT

Den senaste generationens fräsverktyg från Walter ger bättre funktion och ökad processtillförlitlighet. Åtta skäreggar per vändskär ger en exakt och säker bearbetning – även vid långvarig användning. Detta leder till lägre kostnader för bearbetningsmaterial och ett mer effektivt resursutnyttjande.

XTRA-TEC® XT (photo)

Force M™

Force M™ är ett sortiment av borrar som erbjuder en kontinuerligt hög produktivitet vid användning i många olika maskiner och miljöer. Därför passar de perfekt för allmän verkstadsindustri och legobearbetning. Alla borrar har en unik CTW-spårgeometri (Continuously Thinned Web flute) i kombination med en modifierad 4-fasettsspets med urspetsning. Detta förbättrar spånavgången och ger en säker borrning, vilket bidrar till förbättrad livslängd, funktion och hålkvalitet.

Force M (photo)

Double Quattromill™ 22

Secos senaste planfräs, Double Quattromill™ 22, ökar spånavverkningshastigheten rejält så att verkstäderna kan få ut så mycket som möjligt av sina fräsmaskiner. Den nya fräsen används både för grovbearbetning och medelgrov finbearbetning. Den har skär med åtta skäreggar som på ett kostnadseffektivt sätt ökar skärdjupet för ökad produktionsvolym.

Double Quattromill™ (photo)

Silent Tools™ Plus

Silent Tools™ Plus är sensorförsedda adaptrar med vibrationsdämpning från Sandvik Coromant som ökar bearbetningssäkerheten vid invändig svarvning med långa överhäng. Kunderna får information om vad som händer inne i komponenten och kan förbättra sina processer.

SilentTools™ Plus (photo)