Innovationer som skapar Kundvärde

Sandvik Rock Processing Solutions fortsätter att utveckla tjänster och lösningar som bidrar till ökad produktivitet och hållbarhet för våra kunder i gruv- och infrastrukturindustrierna.

Nya produkter och erbjudanden inom reservdelar, tjänster och förbrukningsvaror utvecklas kontinuerligt. De nya käkkrossplattorna Optitooth™, till exempel, är en eftermarknadslösning för våra mobila krossar som ger längre livslängd, ökad produktivitet och lägre bränsleförbrukning.

Under 2022 lanserade vi Sandvik® QA452, ett larvburet, mobilt sorteringsverk med tre däck. Det är en skräddarsydd sorteringslösning för stenbrott, återvinningsanläggningar och gruvindustri. Sorteringsverket har uppgraderats med drifttid, produktivitet, hållbarhet och lägre kostnader i åtanke. Sorteringsverket är en hybridlösning med ett elektriskt plug-in-alternativ, så att kunderna kan välja den mest ekonomiska och effektiva energikällan. Det levereras med telemetrisystemet Sandvik My Fleet och sju års dataprenumeration som standard vilket ger dygnet-runt-stöd för hantering av maskinparken, geo-fencing och fjärrsupport.

Under året lanserade vi ett nytt utbud av hjulförsedda, mobila krossar och sorteringsverk i Nordamerika. Alla våra hjulförsedda krossar drivs på el vilket ger en låg driftkostnad per ton och minskar CO2-utsläppen.

Sandvik QA452 mobilt sorteringsverk (foto)

Det mobila sorteringsverket Sandvik® QA452 uppgraderades med förbättrad drifttid, produktivitet, hållbarhet och lägre kostnader i åtanke.

Käkkrossplattor (foto)

De nya käkkrossplattorna har längre livslängd, ger högre produktivitet och ett lägre klimatavtryck.